Stoltz Entreprenør AS utvider sitt engasjement hos Kvalitetskontroll etter å ha testet systemet på et av sine prosjekter over en periode på noen måneder. Etter en vellykket pilot-fase går de nå videre med å innarbeide systemet for hele selskapet.
Om selskapet: Siden 1905 har Konsernet Stoltz bygget seg opp til å kunne tilby entreprenørarbeid, rehabilitering, riving, eiendomsutvikling og boligprosjekt over hele landet, primært på Vestlandet. Med over 100 ansatte fordelt over flere selskaper er de et av landets største totalentreprenør.
Stoltz setter høye krav til seg selv og sine samarbeidspartnere når det gjelder HMS. Derfor var Kvalitetskontroll et godt valg for oss når det kommer til å ha samlet alle våre prosedyrer og styringsdokumenter på en og samme plass. Funksjonene de har som revisjonshistorikk og lesebekreftelse gjør arbeidet vårt enklere og mer sømløst ovenfor våre ansatte.
- Anniken Martem, Anleggsleder
Et av de mest brukervennlige systemene på markedet
- Vi har sammenlignet Kvalitetskontroll med andre, og våre tilbakemeldinger fra de ute på prosjektet og inne på kontoret er at det er svært brukervennlig og enkelt å ta i bruk, uten mye opplæring.
- For oss er det viktig at alle kan bruke systemet, og at det ikke blir et av de systemene vi har, men ikke blir brukt. Hjelpen fra support, selv når vi bare var et par brukere i pilotfasen har vært svært god, og vi føler oss godt ivaretatt, sier Anniken Martem som nå er i gang med planlegging av deres neste store prosjekt.
I gang med implementering for alle ansatte
- De neste prosjektene vi skal i gang med har vi fokus på sjekklister, avvik og RUH for alle våre ansatte. Vi skal jobbe aktivt med implementering, slik at vi fremover får gode tallgrunnlag og bedre dokumentasjon av arbeidet som blir gjort.
Bilder på sjekklister og avvik
En av de mest brukte funksjonene til Kvalitetskontroll er avvik og sjekklister, og dette var en av de områdene Stoltz Entreprenør ser store fordeler. Muligheten for å kategorisere og organisere sjekklistene basert på områder i prosjektet.
- En av de tingene vi likte aller best var sjekklistefunksjonen i systemet. Det var så enkelt å bruke og organisere, og tilbakemeldingene fra de ute på plassen var at de kunne dra store fordeler med å bruke disse aktivt. I tillegg kan vi varsle alle våre ansatte ved avvik, og på sikt vil vi dra inn våre underentreprenører inn i samme system.
Bilder: Stoltz.no / Linkedin